image1 image2 image3

HELLO I'M MISS AM|WELCOME TO NIKKI?

Jepun--Japan--Nihon

Assalamualaikum.....Hello...Konnichiwa....

Hai everyboodyyy.. genki ka??Haa! Mesti sesetengah korang tak faham kan apa itu "GENKI KA?". Its mean how are you, sihat ke ?? haa gituw. Sejak dah membesar panjang ni, makin obses pula dengan bahasa jepun ni. Actually dari kecik-kecik dulu lagi minat dengan bahasa jepun ni. Bahasa jepun ni unik tau. Cara penulisan dia pun cantik je. thats why la obsess dengan bahasa jepun (nihongo). Dulu aku selalu tengok cerita jepun kat dalam tv tu. Dulu la kan, macam-macam cerita jepun, dan yang paling femes drama Great Teacher Onizuka. Tapi sekarang drama-drama jepun dah semakin berkurang disebabkan kpop dan segala anak pinak korea yang dah kuasai siaran tv. Dasyat kot penangan korea ni. tak tidur tau (kaitan?) Tapi jangan bimbang sebab aku masih setia dengan jepun (haha..gelak jahat).. ok, bagi aku, cerita jepun lagi berkualiti daripada cerita korea. Kepada peminat korea tu jangan kecam aku pulak. aku tengok je pun cerita korea cuma tak banyak macam aku layan cerita jepun.

kenapa cerita jepun berkualiti??

pada pendapat aku, cerita-cerita jepun ni tak kira la drama atau anime sekalipun mesti ada nilai-nilai murni dalam cerita tu. cerita- cerita macam tu la bagus. memberi contoh-contoh yang bagus kepada penonton yang macam aku ni..haa. maksud aku disini, cerita-cerita tersebut mesti ada kaitan dengan kasih sayang. kasih sayang bukan bermaksud cinta antara lelaki dan perempuan, tapi nilai kasih sayang antara kawan, family dan lain-lain. walaupun watak-watak dalam cerita jepun ni nampak bodoh, tapi kebodohan dia tu memberi maksud yang tersirat. lawak kot, tapi benda tu la realitinya. korang try la nanti tengok sikit-sikit cerita jepun tu..haha( promote). so, better aku stop sini la yer.. ada masa aku story mory la pasal benda lain pulak.. okay :)


***************************
Much LOVE!!!
Follow me btw :)
Share this to your friends
Thank You!!
***************************

Share this:

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment